KAMPANJA „TKO TE ŠIŠA“
Glavni cilj kampanje ‘Tko te šiša’ koja počinje u sklopu EU projekta ‘Možemo zajedno! Prvi korak ka učinkovitom socijalnom dijalogu u Hrvatskoj’ jest promoviranje sigurnih i zdravih radnih uvjeta za frizerske radnike i naučnike tijekom cijelog radnog vijeka. Tako postavljeni preduvjeti, dobri su za sve sudionike u procesu koji uključuje frizerstvo tj. za poslodavce, klijente, potrošače te za društvo u cjelini.
Kampanja će započeti press konferecijom za novinare koja će se održati 28.04.2016. u 09:00, u Zagrebu u hotelu Palace, u dvorani Zenucci.
Nakon press konferencije, održati će se panel diskusija.
Kampanja ‘Tko te šiša’ ima slijedeće ciljeve:
- promicanje zdravog radnog mjesta za buduće frizerske profesionalce u procesu naukovanja, od samog početka – na stručnoj praksi u frizerskim salonima tijekom školovanja
- prevencija zdravstvenih problema tijekom radnog vijeka
- osiguravanje načina za upravljanje sigurnošću i zdravljem na radu i poslodavcima i radnicima
- redovito plaćanje praktičnog rada frizerskih učenika na praksi
- zaštita zdravlja mladih u procesu školovanja
- poticanje razmjene informacija i dobrih praksi sa zemljama članicama Europske unije
Zašto je ova kampanja toliko važna?
Rad je dobar za fizičko i mentalno zdravlje, a dobro upravljanje sigurnošću i zdravljem na radu povećava produktivnost učinkovitost i dugoročnu održivost radnog mjesta. Demografske promjene mogu prouzročiti probleme, no osiguranjem održivog radnog vijeka može se doskočiti tim izazovima.
Medicinska istraživanja su pokazala da 37% zaposlenih u ovom podsektoru oboli od nekog kožnog ili skeletno-muskulatornog oboljenja tipičnog za ova zanimanja, a već oko 19% mladih oboli tijekom praktičnog rada (naukovanja).
Kampanje se sastoji od sljedećih koraka:
- Kamapanje kreće od 28.04.2016.- tada će HSMP izdati priopćenje za medije i pozvati novinare na početak kampanje.
- Proveli smo istraživanje „Status i perspektive socijalnog dijaloga u Hrvatskoj“ – te će se rezultati istraživanja predstaviti u kampanji
- Izradili smo i tiskali brošuru o Statusu i perspektivama socijalnog dijaloga u RH te smo uz to tiskali i mini-priručnik za frizere. Brošure i priručnik će se dijeliti frizerskim salonima u sklopu kampanje, a bit će poslani i svim Frizerskim školama u RH.
- U sklopu kamapnje ćemo održati Okrugli stol i Panel diskusiju
- Razmjena dobre prakse i širenje informacija iz transnacionalnog projekta „A close shave“
Tko sve može sudjelovati i kako se možete uključiti?
U kampanji mogu sudjelovati pojedinci i organizacije svih veličina i iz svih sektora, uključujući mala i srednja poduzeća. Sudionici mogu biti i:
- direktori, voditelji i radnici
- sindikati
- udruge poslodavaca
- predstavnici zaštite na radu
- udruge civilnog društva
- naučnici, pripravnici, mladi radnici (do 25 godina starosti)
- stručnjaci za sigurnost i zdravlje na radu te za ljudske resurse
- stručne udruge
- pružatelji usluga usavršavanja i obrazovanja, škole, studenti
Dodatne informacije
Nakon službenog pokretanja kampanje 28. travnja 2016. na portalu kampanje na web adresi http://hsmp.hr/ moći ćete pronaći:
- izvješća i studije slučaja o socijalnom dijalogu u sektoru osobnih usluga – Podsektor frizerstvo i kozmetika
- brošure i druge materijale koji su tiskani u sklopu kampanje
Za sve druge informacije kao i za uključivanje u kampanju, slobodno nam se obratite!
Vaš HSMP