U okviru Projekta iz Operativnog programa učinkoviti ljudski potencijali 2014-2020 sufinanciranog iz Europskog socijalnog fonda pod nazivom „Zajedništvo i dijalog za nova znanja i bolje vještine“ Hrvatski sindikat male privrede, obrtništva, uslužnih djelatnosti stranih predstavništva (HSMP) u zajedništvu s Udrugom poslodavaca u obrtništvu, zadrugarstvu i malom poduzetništvu (UPOZMP) i Savezom udruga za zaštitu potrošača Hrvatske (SUZPH)
Organizirao je petu po redu jednodnevnu edukativnu radionicu pod nazivom
„Uloga Europske Unije u zakonodavstvu o kozmetici i obveze zemalja članica“
Radionica se održala 17 – 18. veljače 2019 godine u mjestu Rabac.
Na edukativnoj radionci su sudjelovali hrvatski socijalni partneri, predstavnici u Europskom Odboru za socijalni dijalog u Sektoru osobnih usluga (SSDC Sectoral Social Dialogue Committe on Personal Services), predstavnici korisnika i partnera u ovom projektu,njihovi radnici i članovi te predavači.
U sklopu pete edukativne radionice nastavljeno je provođenje Kampanje za podizanje svijesti o položaju frizera kao profesionalnih potrošača i njihovih klijenata kao potrošača i društvene odgovornosti kozmetičke industrije i frizerstva. Kampanja nosi naziv „Zdrave ruke za zdrava djela. Zdrava djela za zdrav okoliš“:
Sudionici ove radionice su se educirali i raspravljali o više važnih sektorskih tema, a posebno o :
- Zajedničko mišljenje kao akt socijalnog dijaloga u Sektoru osobnih-Medicinski referentni dokument o zdravlju mišićno-koštanog sustava frizera
- Europski stup socijalnih prava i kozmetička industrija
- Specifična regulatorna pitanja REACH uredba –Sektor osobnih usluga
Svrha održavanja i cilj pete edukativne radionice:
1.Osnaživanje stručnih, analitičkih izagovaračkih kapaciteta socijalnih partnera i povezivanje kroz sinergijsko djelovanje sa udrugama civilnog društva za upravljanje promjenama putem instrumenata socijalnog dijaloga, anticipaciji promjena i psihosocijalnih rizika.
2.Stjecanje relevantnih znanja i poboljšanje vještina dionika u Sektoru osobnih usluga Podsektor frizeri i kozmetičari radi prilagodbe na promjene koje proizlaze iz Zakonodavstva EU o kozmetici, anticipacija i upravljanje promjenama radi kvalitetnijeg tržišta rada,unapređivanje sektorskih radnih standarda radi povećanja konkurentnosti hrvatskih MSP koji prevladavaju u ovom Sektoru.
Pozadina i kontekst:
***************************************************************************
Kozmetika
Kozmetika se obuhvaća vrlo veliki raspon ,od svakodnevnih higijenskih proizvoda poput sapuna, šampona, dezodoransa i paste za zube do luksuznih kozmetičkih proizvoda, uključujući parfeme i šminku. Boje za kosu i dr.. Ovi su proizvodi regulirani na europskoj razini kako bi se osigurala sigurnost potrošača i osiguralo unutarnje tržište kozmetike.
Važnost kozmetičke industrije za tržište
Europska kozmetička industrija je dinamičan i konkurentan sektor, koji trenutno na tržištu nudi oko milijun proizvoda. Svake godine oko 25%kozmetičkih proizvoda (šamponi, regeneratori, trajne boje za kosu i dr.) na EU tržištu novi su proizvodi koji zbog svoje znanstvene složenosti nose i određene rizike za zdravlje ljudi (kožne alergije i dr.) i negativan utjecaj na okoliš. Europa je globalni predvodnik u kozmetici ukupne vrijednosti 77 milijardi EUR i izvozom 1/3 svih kozmetičkih proizvoda prodanih u svijetu.
Uloga EU u kozmetici
Europa je svjetski lider u kozmetičkoj industriji i dominantni izvoznik kozmetike. Sektor je vrlo inovativan i osigurava značajno zapošljavanje u Europi. Sudjelovanje EU uglavnom se odnosi na regulatorni okvir za pristup tržištu, međunarodne trgovinske odnose i regulatornu konvergenciju. Sve to ima za cilj osigurati najviši stupanj sigurnosti potrošača uz istodobno promicanje inovacija i konkurentnosti ovog sektora.
Europska komisija također je u kontaktu s dionicima koji se bave kozmetikom na razini EU-a i na međunarodnoj razini. Ta suradnja omogućava razmjenu informacija i osigurava nesmetaniju provedbu zahtjeva EU u sektoru.
Sa svrhom da se postigne:
Sigurnost proizvoda i ujednačavanje zakonodavstva za kozmetičke proizvode
Bez obzira na proizvodne procese ili kanale distribucije, kozmetički proizvodi koji se stavljaju na tržište EU-a moraju biti sigurni. Proizvođač je odgovoran za sigurnost svojih proizvoda i mora osigurati da prođu stručnu znanstvenu ocjenu sigurnosti prije njihove prodaje. Posebna baza podataka s podacima o kozmetičkim tvarima i sastojcima, nazvana CosIng , omogućava jednostavan pristup podacima o tim tvarima, uključujući zakonske zahtjeve i ograničenja.
Zakonodavstvo o Kozmetici na razini EU-a također:
- zahtijeva da se svi proizvodi koji se prodaju u EU moraju registrirati na Portalu za prijavu kozmetičkih proizvoda (CPNP) prije nego što se plasiraju na tržište
- zahtijeva da se pojedinim kozmetičkim proizvodima posebna pažnja posveti od strane regulatora zbog njihove znanstvene složenosti ili većeg potencijalnog rizika za zdravlje potrošača
- osigurava da postoji zabrana ispitivanja na životinjama u kozmetičke svrhe
- zemlje članice su odgovorne za nadzor tržišta na nacionalnoj razini